Lze vysledovat typy chování a emocí, které souvisejí se vztahem k týmu,
autoritě, plánování, gender, zvládání stresu?
Máte zkušenosti s podobnou, i když třeba ne tak vyhrocenou situací ze
svého života?
Běžnou námitkou účastníků během rolových her tohoto typu je sdělení,
že modelová situace zdaleka neodpovídá reálnému chování během podob–
né události. Konstatujeme, že naším cílem je spíše zachytit určité tendence
ke způsobu řešení problémů, než simulovat opravdové neštěstí. Vyhroce–
nost modelové situace je také možno zdůvodnit právě její menší reálností
zadání je právě proto tak náročné, aby modelovalo reálné chování za méně
kritických podmínek.
Příklady předmětů zapsaných na papírcích:
Mapa okolí nejbližší další základna je vzdálená 160 km málo schůd–
ným terénem.
Vysílačky s krátkým dosahem cca 20 km.
Satelitní mobilní telefon se zkratovanou baterií.
Saně, běžky.
Lovecká puška + náboje.
Příklady rolí:
Velitel expedice pokud chceme sledovat řídící styl a vztah skupiny
k formální autoritě.
Bezpečnostní technik, meteorolog vztah k selhání jednotlivce, kritika.
Lékař expedice, biolog, novinář, odborník na přežití v divočině...
(Možnosti konstruktivního řešení problému, neformální vedení týmu...)
Poznámka:
Hra je variací na vcelku známé rolové hry s motivem „ztroskotání“.
V souvislosti s interkulturním použitím klademe větší důraz na motivy cho–
vání účastníků, které jsou podmíněny jejich kulturní identitou, spíše než na
jejich osobnostní vlastnosti. Moderujeme tedy raději ve stylu „najdi sou–
vislost s vlastní kulturou“, než „najdi souvislost s vlastní osobností“.
205
<< první stránka < předchozí stránka přejít další stránka > poslední stránka >>